Menu
Edit Template

Projektuge hver uge

Lige nu går jeg på 1. sem. på uddannelsen. Vi har undervisning på skolen alle hverdage. Typisk er vores uger skemalagt sådan, vi får præsenteret ny teori med tilhørende opgave i starten af ugen og fremviser løsninger om fredagen. Tit har vi gæsteundervisere, der laver vores opgaver efter deres aktuelle cases. 

Fugleplakater

Vi skulle tegne udstoppet fugle med forskellige medier f.eks. vandfarve, oliekridt, pastelkridt, bly, tusch, kul. – Ny tegning for hvert medie. En anden person udvalgte to tegner, vi kunne vælge i mellem. 

Herefter skulle vi lave tre forskellige plakater med tre elementer, hvor hvert element havde hhv. 1. 2. og 3. pladsen i det visuelle hierarki. Det ene element var fuglen, det andet var en sten og det sidste skulle være et træ/plante. Ved hjælp af komposition kunne fokus flyttes mellem elementer. 

Til sidst skulle vi tilføje et citat og lave det til en stor A2 plakat. 

Lav en annonce

Vi fik en mappe med billeder, hvor ét skulle indgå i en annonce. – Jeg valgte et billede maleriet Mona Lisa.

Jeg lærte, at mestre grundlæggende skills i Photoshop, som layer mask, smart objects, skygge og struktur analyse på billeder samt at arbejde non-destructive med billederne. 

Herunder kan I se mine assets til den færdige annonce:

Min færdige annonce er for et vagtfirma i forbindelse med tyveri på Louvre i oktober 2025. Jeg har to versioner – et for G4S med den stjålne krone og et fiktivt firma, hvor jeg fik ChatGPT til at lave et logo (kun stockphotos). 

Geografisk Have i Kolding

Et gruppeprojekt (3 pers.), hvor vi skulle designe en typografi ud fra en inspirationstur i Geografisk Have i Kolding. Vores inspirationskilde var en blomsterbuket fra haven. Vi lavede alle sammen et moodboard ud fra buketten, og skitserede typografiske former til bogstaverne. Idéen til bogstaverne er ikke min, men jeg var med til at tegne bogstaverne op. 

Vi valgte at præsentere typografien i ordet “Flora”. Vores setting var oprindeligt et navn på et feminint brand, vi satte på en mulepose. Dog har jeg lavet en mockup i Photoshop, hvor fonten bliver brugt på et navneskilt til en græsk villa. 

Vores alfabet blev udvalgt til en udstilling i Geografisk Have

Kampagne for skolen

Et gruppeprojekt (3 pers.), hvor vi skulle lave en typografisk skulptur med et ord, der kunne beskrive uddannelsen. Opgaven blev givet i tre dele. Den første del var en stor brainstorm, der endte ud i tre ord. Jeg kunne desværre først deltage fra anden del, hvor vi skulle vælge et ord og generere idéer til, hvordan ordet skulle udformes som en typografisk skulptur. 

Vi valgte ordet “aha”, fordi følelsen af både at arbejde med en svær opgave, der endelig flasker sig, så man kan komme i mål, og at opdage og blive sat ind i andres kreative idéer, kan beskrives med “aha”. 

I dette projekt lærte jeg at tage ejerskab over mine idéer og visioner i et gruppeprojekt. Der er ikke nogen skam i at gruppen bliver enig om at gå med flere af mine idéer, så længe vi samarbejder om udførelsen. 

Det er meningen, at beskueren først afkoder ordet lige ud fra skulpturen, og får en “aha”-oplevelse ved opdagelsen. 

Den sidste del af opgaven lavede vi en kampagnevideo af skulpturen til skolens SoMe-kanaler med kommende studerende som målgruppe.

Vi blev enig om et storyboard for videoen. Jeg klippet den sammen og lagde musik ind i Premier Pro. Og de to andre har sat tekst ind og lavet outro.

Idégenerering til tredelt kampagne

Et gruppeprojekt (2 pers.), hvor vi skulle lave tre plakater for Fisherman’s Friend pastel med temaet “stærk”. 

Vi lavede et stort mindmap, lavede krydsmetode og “Hvad nu hvis?”-metode for at generer så mange idéer som muligt. Vi spiste også en pastel imens for at kunne komme på ord inden for alle sanser. Overordnet set gik to billeder igen: Det hårde fiskerliv og en blå flamme. Vores associationer var mere gamle sejlskibe end “moderne” fiskekutter. 

Herefter valgte vi 10 idéer vi begge skulle skitse, og ud af de nu 20 idéer valgte tre:

For at få et ens udtryk på plakaterne har min gruppemakker tegnet alle tegningerne. 

Vi har kun farvelagt hovedelementerne for at skabe tydelig blikfang og bevare den kolde stemning. 

Til sidst scannede vi dem ind, brugte image trace i Illustrator og sat log ind. 

Herefter vil jeg gerne lave idéerne til fotorealistiske billeder i Photoshop, fordi det er nogle fantasifulde idéer

House warming - you're invited!

En folder om noget der inspirere mig. Jeg har lavet en invitation for en “house warming” med Kaytranada, DJ og musiker (house-musik). 
Det er mit første projekt i InDesign, og jeg lærte programmets egenskaber værktøjer at kende.

Her kan I se, hvordan plakaten bliver foldet som en konvolut, med en billet i og yderligere informationer om arrangementet:

Konvolutten kan udfoldes til en A3-plakat og gemmes som et minde fra festen. 

Fotografering

Mere info kommer snart!

Stay Tuned grafik